A.P. Möller-Maersk: Två fartyg har lämnat Persiska viken utan incidenter
Danska transport- och logistikbolaget A.P. Möller-Maersk uppger att ett dess egna fartyg och ett inhyrt fartyg har lämnat Persiska viken utan incidenter.
ANNONS
Enligt Maersk genomfördes överfarterna i nära samordning med bolagets säkerhetspartner och efter noggranna säkerhetsbedömningar.
Tre av bolagets fartyg befinner sig fortfarande i Persiska viken och Maersk planerar att genomföra ytterligare en passage genom Hormuzsundet vid ett senare tillfälle.