A.P. Möller-Maersk: Två fartyg har lämnat Persiska viken utan incidenter
Bildkälla: Stockfoto

A.P. Möller-Maersk: Två fartyg har lämnat Persiska viken utan incidenter

Danska transport- och logistikbolaget A.P. Möller-Maersk uppger att ett dess egna fartyg och ett inhyrt fartyg har lämnat Persiska viken utan incidenter.

Enligt Maersk genomfördes överfarterna i nära samordning med bolagets säkerhetspartner och efter noggranna säkerhetsbedömningar.

Tre av bolagets fartyg befinner sig fortfarande i Persiska viken och Maersk planerar att genomföra ytterligare en passage genom Hormuzsundet vid ett senare tillfälle.
Börsvärldens nyhetsbrev