"Mycket av detta kan kan tillskrivas vår publiceringsinitiativ, som genom en optimering av verksamheten, lanserade lanserade två storsäljande spel i Meta Quest Store och Steam", uppger vd Ace St. Germain.
Ebitda-resultatet blev -0,2 miljoner kronor (1).
Resultatet före skatt var -3,4 miljoner kronor (-0,9). Resultatet efter skatt blev -3,7 miljoner kronor (-0,9). Resultat per aktie hamnade på -0,20 kronor (-0,06).
Beyond Frames-chefen skriver att bolaget hade en stor kassaförbrukning under kvartalet, vilket hälften förklaras av ett lån. Resten förklaras av publiceringsinvesteringar för de fyra projekt som lanserades under Q1 och milstolpar.
St. Germain skriver vidare att bolagets studios går för fullt. Han skriver vidare att vd-posten innehafts under ett år och att det arbete som genomförts under hans ledning nu kommer att börja att bära frukt.
"Vi ser nu frukten av detta arbete och är väl positionerade för att leverera bättre och bättre resultat även under tuffa marknadsförhållanden", skriver han.
Beyond Frames, Mkr | Q1-2023 | Q1-2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 17,3 | 8,2 | 111,0% |
EBITDA | -0,2 | 1 | |
EBITDA-marginal | 12,2% | ||
Resultat före skatt | -3,4 | -0,9 | |
Nettoresultat | -3,7 | -0,9 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,20 | -0,06 |