Ebitda-resultat blev 2,4 miljoner kronor (1,3), med en ebitda-marginal på 33,8 procent (37,1).
Rörelseresultatet blev 0,4 miljoner kronor (-0,7), med en rörelsemarginal på 5,6 procent.
Resultatet före och efter skatt var 0,3 miljoner kronor (-0,7).
"Nu lägger vi ytterligare ett kvartal bakom oss med svarta siffror och går nu, i och med nyemissionen om 45 miljoner kronor, in i en kraftig expansionsfas inom våra fyra verksamhetsområden - Studios, Publishing, Porting och M&A, tillsammans med de världsledande tech-bolagen inom digitala glasögon", kommenterar tillförordnade vd Ricky Helgesson.
"Det är en väldigt spännande och rolig tid att arbeta i Beyond Frames. Vi har en aggressiv tillväxtplan och ser fram emot att göra många affärer inom samtliga verksamhetsområden
framöver och leverera en allt större mängd högkvalitativa spel. Bolaget genomgår en spännande och kraftfull expansion mot att bli en av världens största aktörer inom spel för digitala glasögon"
Beyond Frames, Mkr | Q2-2021 | Q2-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 7,1 | 3,5 | 102,9% |
EBITDA | 2,4 | 1,3 | 84,6% |
EBITDA-marginal | 33,8% | 37,1% | |
Rörelseresultat | 0,4 | -0,7 | |
Rörelsemarginal | 5,6% | ||
Resultat före skatt | 0,3 | -0,7 | |
Nettoresultat | 0,3 | -0,7 |