Ebitda-resultatet blev 1 miljoner kronor (1,5), med en ebitda-marginal på 12,2 procent (25,4). Aktiverat arbete för egen räkning var 6,5 miljoner kronor (2,4) och lyfter denna och nedanstående poster.
Rörelseresultatet blev -0,7 miljoner kronor (-0,3).
Resultatet före och efter skatt var -0,9 miljoner kronor (0,7).
- Marknaden är alltjämt i ett lite för tidigt stadie för de traditionella speltillverkarna som fortsätter att konkurrera inom konsol-, mobil- och PC-spel. Vi arbetar intensivt för att vara väl positionerade som en av de ledande aktörerna när XR-marknaden mognat och dra nytta av vår väl utvecklade spelportfölj och förlagsverksamhet, skriver vd Ace St. Germain.
Beyond Frames, Mkr | Q1-2022 | Q1-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 8,2 | 5,9 | 39,0% |
EBITDA | 1 | 1,5 | -33,3% |
EBITDA-marginal | 12,2% | 25,4% | |
Rörelseresultat | -0,7 | -0,3 | |
Resultat före skatt | -0,9 | 0,7 | |
Nettoresultat | -0,9 | 0,7 |