Ebitda-resultatet blev 1,2 miljoner kronor (-0,9), med en ebitda-marginal på 13,2 procent.
Rörelseresultatet blev 0,1 miljoner kronor (-1,7), med en rörelsemarginal på 1,1 procent.
Resultatet före skatt var -0,3 miljoner kronor (-2,4).
Resultatet efter skatt blev -0,7 miljoner kronor (-2,2).
Resultat per aktie hamnade på -0,14 kronor (-0,84).
Ingen utdelning föreslås (0).
Spelstudion OMI Gaming har under året fokuserat på färdigställandet av det första av fyra spelen till en av de största distributörerna inom online-spel.
"OMI har som första externa spelstudio kommit längst i processen fram till lansering. Vi hoppas inom snar framtid kunna meddela ett lanseringsdatum för det första spelet. Under kvartal 1, 2023 kommer vi med största sannolikhet starta utveckling av spel två. Kunden uttrycker sig vara både imponerad och inspirerad över den kreativa höjd och spelupplevelse som OMI skapat så här långt", skriver bolagets vd, Erik Ahlberg.
Vidare lyfter Ahlberg att slutlikviden för förvärvet av Brand Legends finansieras genom en kombination av riktad emission och företrädesemission. Likviden kommer vara helt reglerad i februari.
"Vi fortsätter sökandet efter fler förvärv och har fler pågående diskussioner. Samtidigt ser vi det som viktigt att nu kunna fortsätta redovisa en stark utveckling för våra befintliga affärer och bygga kassa som syftar till att både ge bränsle till ökad organisk tillväxt likväl potentiella förvärv."
Blick Global, Mkr | Q4-2022 | Q4-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 9,1 | 3,5 | 160,0% |
EBITDA | 1,2 | -0,9 | |
EBITDA-marginal | 13,2% | ||
Rörelseresultat | 0,1 | -1,7 | |
Rörelsemarginal | 1,1% | ||
Resultat före skatt | -0,3 | -2,4 | |
Nettoresultat | -0,7 | -2,2 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,14 | -0,84 | |
Utdelning per aktie, kronor | 0 | 0 |