Bruttovinsten blev 0,9 miljoner pund (0,7). Justerat ebitda-resultat uppgick till 0,03 miljoner pund (0,02).
Rörelseresultatet blev -0,05 miljoner pund (-0,04).
Likvida medel uppgick till 15,6 miljoner pund (3,7).
Flexion Mobile upprepar sitt mål om 40-60 procents årlig tillväxt för existerande tjänster.
Flexion Mobiles vd Jens Lauritzson skriver i rapporten att företagets strategiska position fortsätter att förbättras.
"Jag skulle vilja lyfta fram två disruptiva händelser som borde gynna Flexion över tid. Först och främst börjar effekterna av avskrivningen av IDFA (identifiering för annonsörer) på iOS (Apples operativsystem) få en negativ inverkan för de största utgiftsutgivarna eftersom de inte längre kan rikta in sig på köpkunder på samma sätt. Den omedelbara effekten har varit en förskjutning av till Android där åtminstone för närvarande utvecklare kan fortsätta med sin användarinriktning. Priserna för användarförvärv kommer sannolikt att fortsätta att öka på Android vilket innebär att värdet på vår distribution blir allt mer attraktivt. Det är fortfarande för tidigt att säga hur detta kommer att utvecklas, men det är ganska troligt att Google kommer att möta press att följa Apple. Om detta händer bör det göra alternativ distribution och användarförvärv i våra kanaler ännu mer tilltalande för utvecklare", skriver han.
Vidare så pressas kinesiska utvecklare av nya regler på hemmaplan vilket gör att de fokuserar på distribution och partnerskap utanför Kina. Det är en trend som Flexion Mobile-chefen menar att bolaget gynnas av.
M&A-teamet arbetar med fokus på Game Services-marknaden, vilket man menar är en växande och fragmenterad marknad.
Flexion Mobile, MGBP | Q2-2021 | Q2-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 7,8 | 4,8 | 62,5% |
Bruttoresultat | 0,9 | 0,7 | 28,6% |
Bruttoresultatmarginal | 11,5% | 14,6% | |
EBITDA, justerat | 0,0 | 0,0 | |
Rörelseresultat | -0,1 | 0,0 | |
Likvida medel | 15,6 | 3,7 | 321,6% |