Ebitda-resultat blev 10,2 miljoner kronor (2,3), med en ebitda-marginal på 16,9 procent (191,7).
Rörelseresultatet blev -11,4 miljoner kronor (-2,1). Resultatet är belastat med en nedskrivning av immateriell tillgång på 7,3 miljoner kronor kopplat till speltiteln Army Battle som är under avveckling.
Resultatet efter skatt blev -14,3 miljoner kronor (-2,1), och per aktie -0,17 kronor (-0,06).
"Vi kommer att fortsätta att investera i verksamheten med ett särskilt fokus på nya esport och spelutvecklingsprojekt. Jag är trygg med vår strategi att erbjuda e-sportkoncept, mobilspel och Web3-spel med hög kvalitet och attraktionskraft. När jag summerar 2021 är min slutsats att vår strategi fungerar och skapar god avkastning med diversifierad risk", kommenterar vd Stefan Tengvall.
Fragbite, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 60,3 | 1,2 | 4 925,0% |
EBITDA | 10,2 | 2,3 | 343,5% |
EBITDA-marginal | 16,9% | 191,7% | |
Rörelseresultat | -11,4 | -2,1 | |
Nettoresultat | -14,3 | -2,1 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,17 | -0,06 |