Justerat ebitda-resultat uppgick till 0,8 miljoner kronor (2,0), med en justerad ebitda-marginal på 14,3 procent (35,1).
Rörelseresultatet blev 0,5 miljoner kronor (1,6), med en rörelsemarginal på 8,9 procent (28,1).
Resultatet före skatt var -1,9 miljoner kronor (-0,8).
Resultatet efter skatt blev -4,3 miljoner kronor (-1,1). Detta var på grund av ökade kostnader delvis på grund av intensifierad marknadsföring under fotbolls-EM, i kombination med större spelarvinster.
Resultat per aktie hamnade på -0,002 kronor (0,000).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -2,4 miljoner kronor (-0,1).
Den sportfokuserade verksamheten i Phase One fortsatte att leverera goda nyckeltal, bland annat i form av en ökning av antalet nya deponerade kunder. Bolaget har fortsatt tilltro till att ökningen av nya deponerade kunder borde ha positiv effekt på intäkterna över tid.
"Den kasinofokuserade verksamheten i Viistek levererade ett visst överskott under det andra kvartalet, även om det var lägre än samma kvartal föregående år. Förra våren fick kasinosegmentet en skjuts av att många sportevenemang var pausade och att kunderna då sökte sig till kasinospel i stället, men den effekten har nu avtagit. Fortsatt fokus för verksamheten är att försöka höja volymerna", skriver Alexander Pettersson, vd på Future Gaming.
Future Gaming, Mkr | Q2-2021 | Q2-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 5,6 | 5,7 | -1,8% |
EBITDA, justerat | 0,8 | 2,0 | -60,0% |
EBITDA-marginal, justerad | 14,3% | 35,1% | |
Rörelseresultat | 0,5 | 1,6 | -68,8% |
Rörelsemarginal | 8,9% | 28,1% | |
Resultat före skatt | -1,9 | -0,8 | |
Nettoresultat | -4,3 | -1,1 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,002 | 0,000 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -2,4 | -0,1 |