"Tillväxten förklaras av katalogförsäljning, drivet av den starka uppställningen av spel som släpptes i slutet av förra året med Among Us Crewmate Edition och Kena Bridge of Spirits som de mest framstående", skriver Zordix.
Ebitda-resultatet blev 21,7 miljoner kronor (-2,5), med en ebitda-marginal på 9,2 procent.
Rörelseresultatet blev -8,3 miljoner kronor (-3,4).
Justerat rörelseresultat blev 17,7 miljoner kronor (-3,3), med en justerad rörelsemarginal på 7,5 procent.
Resultatet före skatt var -19,3 miljoner kronor (-3,5).
Resultatet efter skatt blev -23,3 miljoner kronor (-3,8), och per aktie -0,58 kronor (-0,17).
"Sedan årets början har teamen arbetat för att utveckla synergier mellan våra nyligen förvärvade bolag liksom mellan studior. Att investera i spelkompetens är en nyckel till fortsatt framgång, och en ny affärsenhet har formats för att omgruppera alla våra studior under överinseende av en studiochef, Brewster Hayles. Det kommer att bidra till en ökad samordning, planering och bättre resursfördelning, med målet är att internt utveckla minst sex franchisespel innan 2024", kommenterar vd Christina Seelye.
Zordix, Mkr | Q1-2022 | Q1-2021 |
Nettoomsättning | 236,5 | 0,8 |
EBITDA | 21,7 | -2,5 |
EBITDA-marginal | 9,2% | |
Rörelseresultat | -8,3 | -3,4 |
Rörelseresultat, justerat | 17,7 | -3,3 |
Rörelsemarginal, justerad | 7,5% | |
Resultat före skatt | -19,3 | -3,5 |
Nettoresultat | -23,3 | -3,8 |
Resultat per aktie, kronor | -0,58 | -0,17 |