Bruttomarginalen ökade till 68,8 (68,1) procent då en större andel av intäkterna kommer från G5:s egen plattform för försäljning direkt till konsument.
Intäkterna från G5 Store ökade med 27 procent i årstakt mätt i dollar och utgjorde 17 procent av försäljningen i kvartalet.
Kostnader för användarförvärv var 19 procent av omsättningen, i linje med i fjol.
Genomsnittligt antal Monthly Active Users (MAU) uppgick till 4,5 miljoner, en minskning med 8 procent jämfört med samma period föregående år. Genomsnittligt antal Daily Active Users (DAU) var 1,3 miljoner, en minskning med 9 procent jämfört med samma period 2023. Antalet genomsnittliga Monthly Unique Payers (MUP) var 129,5 tusen, en minskning med 16 procent och genomsnittlig Monthly Average Gross Revenue Per Paying User (MAGRPPU) uppgick till 64,9 dollar, en ökning med 3 procent jämfört med samma period föregående år, uppger bolaget.
Under året planerar bolaget att arbeta med ett 30-tal spelidéer, något som till slut bedöms innebära 5-6 mjuklanserade spel.
Rörelseresultatet blev 22,9 miljoner kronor (22,3), med en rörelsemarginal på 8,5 procent (6,8).
Resultatet efter skatt blev 24,5 miljoner kronor (30,8), en minskning med 20,5 procent mot föregående år.
Resultat per aktie uppgick till 3,14 kronor (3,83.
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 82,1 miljoner kronor (55,9).
"För första gången sedan 2020 noterar vi en betydande ökning av intäkterna för månad till månad från september fram till oktober. Det är en välkommen utveckling som slår an en positiv ton när det gäller fjärde kvartalets inledande intäktsutveckling. Våra team arbetar inte bara med nya spelidéer, utan också hårt för att utveckla och förbättra vår befintliga portfölj av spel, och för att ge våra spelare ett engagerande och säsongsanpassat innehåll", skriver vd Vlad Suglobov.
Bolaget strävar efter att uppnå en hållbar tillväxt genom att leverera engagerande och högkvalitativa spel till den globala spelarbasen.
"Med en stark balansräkning och positivt kassaflöde är vi säkra på att kunna navigera utmaningarna i en pressad global marknad för casual games".
G5 Entertainment, Mkr | Q3-2024 | Q3-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 269,9 | 326,6 | -17,4% |
Rörelseresultat | 22,9 | 22,3 | 2,7% |
Rörelsemarginal | 8,5% | 6,8% | |
Nettoresultat | 24,5 | 30,8 | -20,5% |
Resultat per aktie, kronor | 3,14 | 3,83 | -18,0% |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 82,1 | 55,9 | 46,9% |