Rörelseresultatet blev -2,8 miljoner kronor (-9,3).
Resultatet före skatt var -2,6 miljoner kronor (-9,0).
Resultatet efter skatt blev -2,6 miljoner kronor (-18,0).
Resultat per aktie uppgick till -0,11 kronor (-2,01).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -0,3 miljoner kronor (-1,5).
Likvida medel uppgick till 0,1 miljoner kronor (0,2).
“Under fjärde kvartalet har vi fortsatt att ta viktiga steg i vår omställning mot mobilspel, i linje med det strategiska fokus vi slog fast tidigare under året. Efter den genomförda omstruktureringen under Q3 har vi satsat på att vidareutveckla Modern Command Mayhem, som fortsatt visar positiva trender och ger oss en starkare plattform inför 2025", säger vd Patrik Knutsson.
Han säger vidare man under kvartalet har släppt flera uppdateringar för att förbättra spelupplevelsen och intensifierat våra marknadsföringsinsatser i fler länder än tidigare. Bolaget har spenderat över en miljon kronor på användarförvärv, huvudsakligen på Android.
"I november översteg bruttointäkterna våra kostnader för användarförvärv, men i december vände utvecklingen och kostnaderna översteg intäkterna. Under januari såg vi återigen en positiv trend där bruttointäkterna översteg förvärvskostnaderna."
Knutssons förväntningar är att bolaget under 2025 ska kunna optimera spelet och marknadsföringen för att kunna skala upp användarförvärv markant, och få en god marginal på intäkterna.
Kvix, Mkr | Q4-2024 | Q4-2023 |
Nettoomsättning | 1,0 | 0,5 |
Rörelseresultat | -2,8 | -9,3 |
Resultat före skatt | -2,6 | -9,0 |
Nettoresultat | -2,6 | -18,0 |
Resultat per aktie, kronor | -0,11 | -2,01 |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -0,3 | -1,5 |
Likvida medel | 0,1 | 0,2 |