"Spelarinsatserna har vuxit med 39 procent under den gångna perioden samtidigt som Fantasma Games effektiva räckvidd ökar. Bolaget har vidare sjösatt flera nya spel som når ut i alltfler länder", uppger bolagets tillförordnade vd Jacob Sachs.
Ebitda-resultat blev -1,6 miljoner kronor (3,0).
Rörelseresultatet blev -2,2 miljoner kronor (2,6).
Resultatet efter skatt blev -2,2 miljoner kronor (2,6).
Resultat per aktie hamnade på -0,64 kronor (1,24).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -1,3 miljoner kronor (2,0).
Resultaten under föregående års period är präglade av ändrade redovisningsprinciper, vilket bolaget uppger gör jämförelsen missvisande.
Fantasma Games planerade lansering av spelet Wins of Nautilus, via dotterbolaget Scientific Games, har blivit försenat till december.
"Trots detta indikerar preliminära siffror för oktober att bolaget ser ut att göra rekord i spelarinsatser, något vi kommer kunna berätta mer om i nästa rapport", kommenterar Sachs.
Fantasma Games, Mkr | Q3-2021 | Q3-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 1,3 | 1,6 | -18,8% |
EBITDA | -1,6 | 3,0 | |
EBITDA-marginal | 187,5% | ||
Rörelseresultat | -2,2 | 2,6 | |
Rörelsemarginal | 162,5% | ||
Nettoresultat | -2,2 | 2,6 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,64 | 1,24 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -1,3 | 2,0 |