Ebitda-resultatet blev -0,4 miljoner kronor (-0,1).
Rörelseresultatet blev -0,6 miljoner kronor (-0,3).
Resultatet före och efter skatt var -0,6 miljoner kronor (-0,3).
Resultat per aktie uppgick till -0,02 kronor (-0,01).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -0,4 miljoner kronor (0,0).
Likvida medel uppgick till 3,8 miljoner kronor (5,3).
"Årets andra kvartal är nu avslutat, och vi har nått flera viktiga milstolpar för både Wurm Online och vårt första egenutvecklade spel, Kwizit. Kvartalets finansiella resultat har dock påverkats som en följd av färre event och därmed minskad stimulans för våra Wurm Online spelare eftersom fokus legat på att avsluta större uppdateringar. Dessutom har en del stora kostnader för utvecklingsarbetet av Kwizit belastat detta kvartal", säger vd Krister Elmgren i en kommentar.
Game Chest, Mkr | Q2-2024 | Q2-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 1,4 | 1,6 | -12,5% |
Ebitda | -0,4 | -0,1 | |
Rörelseresultat | -0,6 | -0,3 | |
Resultat före skatt | -0,6 | -0,3 | |
Nettoresultat | -0,6 | -0,3 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,02 | -0,01 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -0,4 | 0,0 | |
Likvida medel | 3,8 | 5,3 | -28,3% |