Ebitda-resultatet blev 0,7 miljoner kronor (0,8), med en ebitda-marginal på 26,9 procent (33,3). För helåret blev ebitda 0,1 miljoner kronor (-0,6).
"Förvaltningen av Wurm Online, bolagets starkaste ben, flyttades hem till Stockholm där processerna strömlinjeformades och optimerades. Trots genomförda åtgärder för att minska kostnaderna lyckades vi höja omsättning och uppnå ett avsevärt bättre rörelseresultat jämfört med förra året. Det innebär att vi avslutar det fjärde kvartalet med positivt resultat", kommenterar vd Krister Elmgren.
Rörelseresultatet blev 0,5 miljoner kronor (0,5), med en rörelsemarginal på 19,2 procent (20,8).
Resultatet före skatt var 0,5 miljoner kronor (0,2).
Resultatet efter skatt blev 0,5 miljoner kronor (0,3), och per aktie 0,02 kronor (0,03).
Ingen utdelning föreslås (0).
Game Chest, Mkr | Q4-2023 | Q4-2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 2,6 | 2,4 | 8,3% |
EBITDA | 0,7 | 0,8 | -12,5% |
EBITDA-marginal | 26,9% | 33,3% | |
Rörelseresultat | 0,5 | 0,5 | 0,0% |
Rörelsemarginal | 19,2% | 20,8% | |
Resultat före skatt | 0,5 | 0,2 | 150,0% |
Nettoresultat | 0,5 | 0,3 | 66,7% |
Resultat per aktie, kronor | 0,02 | 0,03 | -33,3% |
Årsutdelning per aktie, kronor | 0 | 0 |