"Vi är glada att rapportera ännu ett lönsamt kvartal där vi bygger kassa och bibehåller stabila dagligt aktiva användare (DAU) jämfört med föregående kvartal", säger vd Daniel Hasselberg.
"DAU förblev stabilt på 1,1 miljoner – samma som i Q2 och Q1 – vilket visar hur robust vår kärnverksamhet är. Investeringar i user acquisition (UA) ökade med 4 miljoner kronor jämfört med Q2, vilket är positivt, men inte riktigt till den nivå vi behöver nå för att vända till tillväxt", fortsätter vd:n.
Dagligt och månatligt antal spelare (DAU och MAU) var 1,1 miljoner respektive 2,9 miljoner under kvartalet, en minskning med 13 procent respektive 14 procent.
Ebitda-resultatet blev 18,2 miljoner kronor (23,3), med en ebitda-marginal på 25,7 procent (26,3).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 18,2 miljoner kronor (22), med en justerad ebitda-marginal på 25,7 procent (24,8).
Resultatet efter skatt blev 3,5 miljoner kronor (8,3). Resultat per aktie uppgick till 0,13 kronor (0,31).
Mag Interactive, Mkr | Q3-2023/2024 | Q3-2022/2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 70,7 | 88,6 | -20,2% |
Ebitda | 18,2 | 23,3 | -21,9% |
Ebitda-marginal | 25,7% | 26,3% | |
Justerat ebitda | 18,2 | 22 | -17,3% |
Justerad ebitda-marginal | 25,7% | 24,8% | |
Nettoresultat | 3,5 | 8,3 | -57,8% |
Resultat per aktie, kronor | 0,13 | 0,31 | -58,1% |