Bildkälla: Stockfoto

Mag Interactive ökar omsättning och ebitda-resultat

Mobilspelsutvecklaren MAG Interactive ökar såväl omsättningen som ebitda-resultatet i det andra kvartalet.

Omsättningen steg 43,8 procent till 72,6 miljoner kronor (50,5).

Ebitda-resultat blev 10,3 miljoner kronor (5,1), med en ebitda-marginal på 14,2 procent (10,1).

Justerat ebitda-resultat uppgick till 12,4 miljoner kronor (5,1), med en justerad ebitda-marginal på 17,1 procent (10,1).

Rörelseresultatet blev -1,8 miljoner kronor (-4,6).

Resultatet efter skatt blev -2 miljoner kronor (-4,3).

Resultat per aktie hamnade på -0,08 kronor (-0,16).

Dagliga aktiva spelare minskade 2 procent till 2,01 miljoner och månatligt aktiva spelare sjönk 4 procent till 6,3 miljoner. Antalet betalande spelare ökade med 22 procent till 59 000. ARPDAU var 4,82 amerikanska cent, upp 67 procent.

Koncernens spelbidrag för perioden var 42 miljoner kronor (32), en ökning med 31 procent jämfört med samma period föregående år.

"När man ser tillbaka på de senaste åren kan vi se en stark och stadig utveckling i rätt riktning för MAG. Vi har lanserat bättre spel, drivit våra livespel mer effektivt och anställt personer i världsklass som kan hjälpa oss att bli ännu bättre. Tack vare lanseringen av QuizDuel Live kombinerat med de senaste uppdateringarna av Wordzee och potentialen vi ser framöver från Word Mansion finns det mycket att se fram emot när vi nu går in i Q3", säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive, i en kommentar.


Mag Interactive-chefen skriver också att han ser tydliga synergier vad gäller Apprope.


Mag Interactive, MkrQ2-2020/2021Q2-2019/2020Förändring
Nettoomsättning72,650,543,8%
EBITDA10,35,1102,0%
EBITDA-marginal14,2%10,1%
EBITDA, justerat12,45,1143,1%
EBITDA-marginal, justerad17,1%10,1%
Rörelseresultat-1,8-4,6
Nettoresultat-2-4,3
Resultat per aktie, kronor-0,08-0,16
Börsvärldens nyhetsbrev
ANNONSER