Bruttovinsten blev 7,2 miljoner kronor (13,0), med en bruttomarginal på 66,7 procent (75,6).
Ebitda-resultatet blev 4,2 miljoner kronor (11,7), med en ebitda-marginal på 38,9 procent (68,0).
Rörelseresultatet blev -7,3 miljoner kronor (-0,9).
Resultatet före skatt var -10,0 miljoner kronor (-7,4).
Resultatet efter skatt blev -10,0 miljoner kronor (-7,4).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -4,4 miljoner kronor (5,8).
"Vi når inte upp till samma siffror som i jämförande kvartal 2021 på grund av uteblivna spellanseringar senaste tiden. Tredje kvartalet 2021 innehöll spelsläpp av Castle Raid! och under detta kvartal har inte våra prototyper nått upp till våra spellanseringskrav, vilket är den primära orsaken till lägre omsättning", kommenterar nya vd Arvid Klingström.
Safe Lane Gaming, Mkr | Q3-2022 | Q3-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 10,8 | 17,2 | -37,2% |
Bruttoresultat | 7,2 | 13,0 | -44,6% |
Bruttomarginal | 66,7% | 75,6% | |
EBITDA | 4,2 | 11,7 | -64,1% |
EBITDA-marginal | 38,9% | 68,0% | |
Rörelseresultat | -7,3 | -0,9 | |
Resultat före skatt | -10,0 | -7,4 | |
Nettoresultat | -10,0 | -7,4 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -4,4 | 5,8 |