Vid utgången av november var bolagets produkter aktiva hos cirka 100 publicister vilket innebär att de finns i mer än 600 spel.
"Detta är en mindre tillväxt från utgången av förra året och beror på att bolaget valt säkerställa driften och utvecklingen av In-Play 2.0 innan ytterligare spel adderas till portföljen", skriver bolaget.
Samtidigt lyfter Adverty fram att man genom In-Play 2.0 öppnar nya möjligheter för bolaget som inte fanns med In-Play 1.0. De spel som har uppdaterats har än så länge visat en intäktsökning på 60-90 procent. Vidare kan man nu nå 100 procent av köparens digitala budget, upp från en nivå o om 20 procent tidigare.
Framöver kommer man också att prioritera programmatisk handel då den är mest skalbar.
"Inbetalningar sker nu löpande från 3 av de 4 aktörerna med direktavtal, där bolaget har sett en ökad takt under sista kvartalet. Bolaget genomför regelbundet en översyn av dessa avtal för att säkerställa att eventuella justeringar kan hanteras vid behov. I den tidigare kommunicerade prognosen för 2025 finns inga intäkter ifrån direktavtalen medräknade", heter det i pressmeddelandet.
Adverty pekar också på att det sker en ökad acceptans för gaming bland annonsörer. Den tekniska utvecklingen pekar här i bolagets riktning menar man och bedömer att man nu kan konkurrera med traditionella plattformar.